Rallylydnad

1kommentarer

Igår var vi upp till Ockelbo och provade Rallylydnad för första gången. När jag anmälde mig till kursen så visste jag egentligen inte vad det var för någonting. Jag hade fått intrycket av att det skulle vara lite "lättare och roligare" än vanlig lydnad, när jag hade hörde hört andra prata om det.

Så därför tänkte jag att det kanske vi skulle prova på det och se om det kanske skulle kunna vara ett bättre alternativ för Gandalf än den vanliga lydnaden eftersom både han och jag har fruktansvärt svårt för den vanliga lydnaden.

Så igår på första kurstillfället så pratade vi mest bara om vad det var och fick prova på några av skyltarna. Och så fort vi började på att prova på det, så blev det svårare än vad jag trodde att det skulle vara när vi pratade om det bara.
Men jag tror nog att det kan vara roligt. Bara Gandalf lär sig att lyssna lite mer, komma lite närmare och få lite mer stadga i sitt, ligg och stå. Så jag hoppas att vi ska våga oss på att starta nybörjarklassen i April.
Får väl se hur det går med det, men det ska jag försöka sikta på iaf :)

1 kommentarer

mickkis

25 Sep 2012 12:07

ååh jag vill också prova på rallylydnad, det får vi göra sen när jag flyttar tillbaka :)

Kommentera

Publiceras ej