Back on Track..?

0kommentarer

Det har nu gått lite mer än en vecka sedan Gandalf fick den sista dosen med medicin för bakbenet, som han inte kunde gå på för ett tag sedan, och än så länge har vi inte upptäckt någon mer hälfa iaf, så jag antar att han inte har ont längre. Dock så har vi inte vågat gått så långt med honom nu efter medicineringen, eftersom han fick vila så pass mycket och dessutom så har vi varit lite rädda för att hältan ska komma tillbaka om vi går med honom för långt. Men nu har jag börjat länga promenaderna lite grann iaf.
Han är ju helt galen här hemma. Han har så mycket energi och jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på inne som han tycker är roligt.
Jag försöker att leka med honom och så träna lite, men det räcker inte riktigt. Han blir ju bara övertänd och ännu mer galen när man försöker leka av honom det värsta inne. Så jag tror nog att det börjar bli dags för att gå igång honom nu lite sakta så att han kan få börja gå lite mer och så småning honom få åka upp till ridhuset i Åbyggeby och hoppa lite hinder!

Det skulle han nog tycka vara väldigt roligt, och nu kanske han kommer att kunna och vilja anstränga sig mer också på agilityplanen om det är så att han har haft lite ont tidigare och det har varit därför han har varit så vrång. Man kan ju hoppas på att han kommer att ha lite mer glädje på planen efter denna behandling iaf!

Och det märks på honom väldigt tydligt att han verkar lite mer ledsen över att han inte har fått leka med några av hans kompisar på senaste tiden. Han saknar både Alfonz, Lakritz och Saga!

Kommentera

Publiceras ej