Väldigt bra helg!

0kommentarer

Jag kan inte sluta vara glad över att jag har haft en sådan bra helg. Har fått promenerat en hel del (dock med fyra rätt så odrägliga hundar), men det har gått bra ändå under omstänigheterna.
Dessutom har vi haft grillpremiär i spöregnet tillsammans med Evelina och Nathalie. Det bjöds på potatisgratäng, älgfilé med hemmagjord marinad, grillspett med lök, paprika, minimajs, champinjoner och tomat och även majskolvar och grönsallad.
Så jävla gött!!! Tallriken bara svämmade över av mat! och till det blev det även ett glas vitt!

Sedan på lördagen blev det lite promenader och någon timmes jobb och sedan bar det iväg till Åshammar för att fira Anna som fyller 20 år idag! Det blev rätt lugnt, men väldigt trevligt. Så fruktansvärt skönt att få prata om lite annat än sådant som jag och Johan oftast pratar om. Sedan åkte vi in till Gävle och spelade biljard på Interpool.
Killarna mot tjejerna och tyvärr blev det 4-0 till killarna i matchresultat. Förstår inte riktigt hur det kom sig (..?)

Och sedan idag följde jag med till Årsunda och tittade på när Johan tävlade i Steel Challenge. Det gick väl inte riktigt jättebra för honom. Men det var trevligt att se hur det går till. Förstår nu varför det tar sådan tid på tävlingarna.
Och dessutom så fick han resultatet ifrån gårdagens revolverklass och fick reda på att han vunnit det! Roligt för mitt hjärta!!


Denna helg har vi alltså bott hemma hos pappa. Har varit hus- och hundvakt åt dom, om jag inte redan har sagt det.
Och det har varit riktigt skönt faktiskt. Vi har kunnat tvättat kläder utan att behöva boka tid för det, kunnat gått ut och grillat, behöver inte tänka på att hundarna kan störa grannarna, vi satt även på balkongen och åt middag idag. Så fruktansvärt skönt! Nu när man har provat på att bo i hus igen i 4 dagar så har man insett hur mycket man har saknat det.  
Och dessutom så är det så fina omgivningar runt ån i skogen. Speciellt nu när det bara kryllar av vitsippor och blåsippor överallt och solen lyser. Man blir ju själaglad av så småsaker :)

Och det har varit så trevligt att få träffa mina vänner! Det har varit en allt för lång period nu som jag inte har träffat någon över huvudtaget typ, och det har jag varit lite ledsen över. Men jag hoppas att den perioden är över nu. För Gud vad jag har saknat mina vänner, att få skratta och få prata om en massa strunt bara! Ni är bäst!!







Kommentera

Publiceras ej