Inför morgondagen

0kommentarer

Imorgon är det dags igen. Utställning i Österbybruk. Tror inte att det kommer att gå nå bra imorgon.
Gandalf är på tok för långhårig och ser ut mer som en lagotto (?) än en pumi. Jag vet inte riktigt vad han ser ut som, men jag tror inte att han kommer att få nå bra kritik imorgon iaf. Men det visar sig.
Har försökt att klippa honom lite nu på kvällningen, men det blev bara några tussar typ. Vågar inte ta någonting på längden så här dagen innan.
Får försöka klippa lite mer tills nästa veckas rasspecial i Norrköping ist.

Har även idag anmält Saga, pappas minsta hund, till hennes första utställning. Gandalf ska ställas ut på lördagen i Alfta och sedan åker vi upp igen på söndagen med Saga. Så får väl se hur det går.
Sedan blir det kanske utställning i Gagnef, Köping, Sandviken och Gimo innan säsongen är över.
Får se om vi åker ner på stora stockholm också.

usch, jag blir nervös bara över att tänka på att åka på utställning. Hatar egentlingen att åka på sådant eftersom hela min tävlingsdag ligger i någon annans händer. Tycker egentligen inte om sånt.
Då är det roligare isf med agility (tror jag, även om jag aldrig har tävlat i det) eftersom det där vinner man eller förlorar på det som hunden och jag tillsammans lyckas göra på banan. Jag tycker att sådan tävling är lite mer rättvis.
Men man får väl bara försöka lita på att dommarna kan det dom ska kunna och bedömmer rättvist.

nervous...

Kommentera

Publiceras ej