Avslutning på agilityn

0kommentarer

Igår var det avslutning på agilitykursen. Lite tråkigt kan jag tycka, eftersom jag har så svårt för att träna själv. Så har jag alltid varit. Både med min egen och hästarnas träning. Det finns liksom inga ideer i huvudet om hur jag ska träna.
Eller ideer finns väl, men jag blir så osäker på om jag verkligen gör rätt om jag inte får bekräftelse av någon som är duktigare än jag på de olika träningsmomenten.
Men det var rätt så kul på träningen iaf. Vi körde en liten låtsastävling först, och vinnarskalle som jag är, så trodde jag att jag hade en chans på att bli kursens stora vinnare. Men det tanken flög bara förbi, eftersom jag sedan kom på att alla andra på kursen är jätteduktiga och dessutom har hundar som lyssnar på sina ägare. Så vinsten fick vi verkligen inte eftersom Gandalf fick både en massa fel och tiden blev nog inte heller så bra eftersom Gandalf fick glädjerus flera gånger under banan.
Men det var kul iaf. Och han var duktig som inte stack iväg till dom andra hundarna när han fick sina rus, utan att han bara sprang av sig lite och sedan fortsatte banan.

Vi körde två banor, två varv på varje, och trots att Gandalf var väldigt hoppig och taggad och bet mig medan vi sprang och så, så tyckte jag ändå att han hade en bättre framåtbjudning. Vid något tillfälle så tyckte jag att det gick lättare att skicka iväg honom på nästa hinder.

Som sagt, lite tråkigt att det är över. Det har varit en rolig kurs.
Nu ska vi försöka ta oss upp någon gång ibland och träna lite själv och även fokusera mer på lydnaden under sommaren.

Kommentera

Publiceras ej