Agilityträning nr. 5

0kommentarer

I måndags på agilityn gick den inte särskilt bra alls. Blev väldigt frustrerad. Men så kan det ju vara ibland.
Gandalf har varit lite konstig den senaste veckan. Har blivit fruktansvärt intresserad av sådant som han inte alls har varit intresserad av förut, som bilar och vatten. Han har bara dragit i kopplet jättemycket och typ velat springa efter när det har åkt förbi en bil när vi varit ute och gått.
Och detta konstiga beteende höll i sig i måndags på träningen. I ena hörnet på agilityplanen så fick han något spel och blev helt galen och sprang ifrån mig och sprang in på lydnadsplanen och went bananaz.
Och så höll han på hela träningen när vi kom till det där hörnet.

Så därför gick det inte så bra. När vi hoppade banan så gick det bättre. Ibland så stannade han till och tittade bort i tomma intet typ och verkade tänka "ska jag springa iväg för mig själv?" och då fick jag vara snabb och dra fram leksaken för att få med mig honom.
Så under banans första varv stack han bara iväg en gång. Och egentligen skulle jag ha nöjt mig där. Men vi tog banan en gång till och då gick inte roligt lika bra.
Så det var mitt fel. Skulle bara ha varit nöjd då... Men så blir det ibland.

Igår däremot så åkte vi till sätrabadet och lät gandalf bada. Han hoppade i vattnet med skräck blandad förtjusning tror jag. Så det känns faktiskt riktigt roligt att han vill bada nu. Bild och film finns på Johans telefon, så det kommer upp senare.
Sen på kvällen blev jag och gandalf själv hemma, så 20.15 gick jag och la mig. Tänkte att det var väl bättre att jag fick sova ut än att sitta vaken halva natten för att titta på egentligen ointressant tv.
Så imorse fick jag en timmes sovmorgon också så idag är jag riktigt utvilad efter 10-11 timmars sömn. Kanske ska börja göra så oftare? :)
Skönt var det iaf.

Men idag är det agility igen, så får se om han är likadan idag eller om han vill vara mer med mig idag. Det visar sig.

Kommentera

Publiceras ej