Lite dryg dag då...

0kommentarer

Skulle åka in till Gävle för att köra dumper vid sjukhuset kl. 9.30. När jag har kört dumpern till Hagaström ringer pappa och säger att dom sköt upp arbetet till imorgon ist... Fick istället åka till euromaster för att få nya däck på dumpern. Så där fick jag sitta i tre timmar och inte göra någonting, sedan upptäckte dom att det var en massa kladd på insidan av fälgen på ett av däcken... Så då blev det några förvirrande samtal till pappa om vad det var för fel med dumpern.
Pappa var övertygad om att det var bromsvätska från oket, medan dom på euromaster var stupsäker på att det var olja ifrån axeln. Själv så försökte jag meddela den enas åsikt till den andra och tvärt om... Vilket inte är lätt för lilla mig som inte kan någonting om maskiner eller deras delar...

Körde sedan in dumpern till sjukhuset för att parkera den där till morgondagens jobb. Fick hämtning av Sofi och när vi kommer till Sandviken så ringer pappa och säger att dom behövde dumper körning idag iaf... Blev lagom less!

Gick in till farmor för att hälsa på gandalf som har fått varit där hela dagen med henne och kasta i mig lunchen.
Åkte till Gävle och det visar sig att det inte är så mycket dumperkörning iaf! Kom hit vid 14.00 och har fortfarande inte fått rört på mig och måste jobba till iaf kl 18.00. Kommer jag att få röra någonting på dumpern under de återstående timmarna är ovisst. Får väl se vad som händer. Men börjar bli lite less. Hade mycket hellre varit hemma med min lilla plutt!

Så idag har gandalf alltså varit hos farmor och dom åkte upp till högbo och gick runt sjön. Egentligen kanske en lite lång promenad för gandalf, men bättre det än att han ska vara helt sjövild resten av dagen hos farmor...

Får väl se hur och när denna dag slutar...

Kommentera

Publiceras ej