Jobb och jobb

0kommentarer

Är på Sandvik och kör i fina dumpen nu i två veckor framåt. Och börjar 5.30... Vilket innebär att jag har klockan på 3.55...
Men dagen har gått väldigt bra än så länge, har bara kört fast 2 gånger! Hehe
Var dock väldigt nervös i natt över att jag skulle vara jätte trött för att jag gick och la mig alldeles för sent, så därför har jag mer eller mindre inte sovit någonting. Väldigt bra!
Men första dagen med dom nya tiderna har ju gått bra iaf! Skönt att få sluta kl 14!

Dock så är det både tråkigt och skönt att vara utan gandalf på jobbet.
Tråkigt genom med att jag gillar hans sällskap. Men skönt att slippa se honom bli ledsen när man måste lämna honom eller ta med honom någonstans där han inte tycker om att vara helt enkelt. Men han har det nog bra med Johan på hans jobb!

Johan skulle dessutom ringa idag och boka tid hos veterinären för att kolla noskvalster och jag har ringt och bokat tid åt Rambo vecka 12 för att kolla om han fortfarande är hel och ren efter förra friskförklaringen. Så nu ska jag försöka passa på att rida efter jobbet dessa veckor när jag är på Sandvik, dels för att jag inte behöver oroa mig för gandalf och dels för att man hinner ut och rida i det fina vårvädret. Hoppas bara att solen håller i sig nu. Vill ju ha vår!!

En annan fördel med att vara på Sandvik nu är att jag får en timmes OB varje dag. Och att jag hinner med att läsa lite under rasterna eftersom jag inte har någon gandalf att promenera och leka med.

Kommentera

Publiceras ej