Från midsommarhelgen fram tills idag

0kommentarer

Midsommarhelgen var riktigt trevlig. Den blev kanske lite längre än vi räknat med, men vad gör det.
Vi höll till i Ockelbo och Johans syster ifrån Schweiz kom hem med sin fästman och hans franska föräldrar. Lär ju säga att jag var rätt så nervös inför detta möte eftersom jag hade hört att svärföräldrarna inte kunde engelska. Så det kändes lite jobbigt. Men när vi väl hade träffat dom så gick det över rätt så fort.
 
Midsommardagen firades först med fika hos Mariana, sedan middag hos Anna och Pelle.
Sedan sov jag, Johan och Gandalf kvar i Ockelbo så att vi båda kunde få dricka lite alkohol på kvällen.

Morgonen efter en inte allt för härlig natt på soffan med Johan, så blev det lunch på Axmarbrygga och sedan utforskade vi en liten del av den fantastiska Ockelboturismen, Vildmarksgalleriet. Gick och strosade där och fick se några älgar.
Kanske inte så jättespännande tyckte jag, men det var ändå trevligt och roligt att se att fransmännen var underhållna iaf.
 
På söndagen efter ytterliggare en natt på soffan hos Anna och Pelle blev det tågluffning i Jädraås och sedan en avslutande lunch hos Mariana för att säga hej då till fransoserna.
Jag och Johan trodde att våran helg skulle sluta där, men nej då. Pappa ringde och ville ha hjälp och röja ut alla möbler ifrån stugan i Åmot eftersom den har sålts nu, så det var bara att pallra sig upp dit och börja arbeta. Inge vidare kul, men man lär väl ställa upp för pappa.
 
Det var en trevlig helg, även om jag blev väldigt stressad på grund av stressigt turismschema, hög ljudnivå och trångt vid måltiderna så att diverse glas och bestick och andra lösa föremål flög omkring. Kändes det som iaf.
 
 
Sedan har denna vecka varit rätt så hektisk. Inte så värst på jobbet, men hemma har vi hållt på och donat och fixat inför flytten så att vi kan skicka ut frågan om någon vill ha våran lägenhet snart.
Vi har bland annat varit och köpt lister och börjat sätta upp dom. Har satt upp ungefär hälften. Och sedan kanske vi inte har donat så mycket mer.. Men det är ju en början iaf.
Dessutom så var vi hos veterinären i måndags och röntgade höfterna, så nu väntar jag nervös på resultat.
 
Annars har det nog inte hänt allt för mycket. Lyckades tvätta bilen idag och dessutom så fick Johan paket. Han fick en t-shirt och en tjocktröja med olika Top Gun tryck på. Och han blev så glad. Jag är så jävla bra på det där med presenter. Iaf till Johan.
Idag har vi även varit uppe i Högbo jag och Gandalf och försökt att träna lite.
Jag vet inte riktigt vad det är med honom nu förtiden, men han har väldigt mycket energi och springer runt som en galning, men när jag ber honom göra någonting så stannar han bara till och tittar... Så jag måste locka jättemycket med godisarna för att få honom att göra det jag vill. Känns inte alls nå bra. Så jag vet inte om det beror på att han behöver en längre vilopaus från all träningen, eller om vi ska köra på mer intensivt, eller om det är för att jag helt enkelt är korkad och gör så att det är omöjligt för honom att förstå.
Jag har ingen aning och det gör mig frustrerad...
 
Nu ska vi spika mer list och jag hoppas på att jag gör lite mer saker som gör att jag har lite mer att blogga om. Så här sällan som det har varit nu på sista tiden, så kan jag ju inte hålla på. Heheh
 
Bild från tåget i Jädraås
 
 
flytt, höftröntgen, högbo, lister, midsommar, ockelbo, träning, veterinär, åmot,

Kommentera

Publiceras ej