Blodspår

0kommentarer

Igår var vi ut i skogen och provade blodspår för första gången. Mest för Sagas skull (pappas yngsta hund). Så jag la ett ganska kort spår, försökte hålla mig till 200 m, men jag är så dålig på att uppskatta sådant, så jag tror att det blev lite kortare.
Saga skötte sig jättebra. Hon sicksackade lite över spåret men hittade hela tiden tillbaka och gick i rätt riktning hela tiden och hittade på klöven och blev väldigt glad över det.

Sedan gick jag med Gandalf, men han tyckte att det var lite läskigt och nosade på blodet och gick sedan tillbaka till mig och visste inte riktigt vart han skulle ta vägen. Så jag fick hjälpa honom lite med att visa honom rätt riktning i spåret.
Men han är ju inte van vid att jobba utan mig, så han var nog inte helt bekväm i att gå utan mig. Så jag visade honom nästa fläck och så luktade han på den och gick lite framåt men gick sedan tillbaka till mig och såg väldigt vilsen och ängslig ut.
Men jag började på att förlora tålamodet lite efter ett tag eftersom det var så fruktansvärt mycket mygg som jag blev helt tokig över, så jag släppte lös honom istället och gick före honom i spåret och då var det inga problem. Då ville han gärna följa med och dom sista 40 m till klöven gick han framför mig och sprang rakt på klöven i en väldig fart.
Så jag tror att han blev lite modigare då.

Så detta ska vi göra fler gånger, men jag måste absolut ha myggmedel på mig eller någonting sådant så att jag inte blir totalt uppäten, så att jag får lite mer tålamod.

Men det var kul iaf att se att se att Saga var så duktig och att Gandalf blev lite modigare mot slutet. Men tyvärr blev det inga bilder på när dom hittade klöven eftersom jag lyckades tappa telefonen i spåret... Väldigt bra, men jag lyckades hitta på den senare efter att jag gick och hämtade en annan telefon som jag ringde ifrån för att hitta min.
Hade lyckats tappa den med framsidan uppåt, så att då såg jag den inte lika lätt, än om jag hade tappat den med baksidan uppåt, för det rosa skalet som jag tycker jag att jag borde ha sett i gräset om jag gick förbi den.. Men så kan det vara ibland när man är slarvig som jag är.

Kommentera

Publiceras ej