Husvisning och annat roligt

0kommentarer

Det har varit en riktigt bra dag idag.
Har hunnit med att tvätta, städa bort julen, gått med Gandalf några vändor, tittat på hus och varit i valbo och handlat lite.
Husvisningen var i Storvik, på en enplansvilla med stall och garage. Länk till hemnet här

Fördelar med huset var:
- Fint renoverat i störta delarna inne
- Bra planlösning
- Stall med tre stora boxar
- Bra tomt
- Bra läge till större vägar och till Sandviken/Järbo
- Stort och rymligt garage med plats för nästan alla fordonen
- Bra förvaringsutrymmen och möjligheter för förvaring


Nackdelar med huset var:
- Bara elvärme
- Jätte liten hage till hästarna
- Litet badrum
- Varmvattenberedare och tvättmaskin/torkumlare bör nog bytas ut.
- Kallt drag vid golvet i ena delen av huset (där huset och ladan är ihopbyggt)
- Ingen altan
- Väldigt dyrt


Det är väl vad jag kommer på, på rak arm vad som var bra och dåligt

Så jag vet inte om vi är intresserad eller inte. Huset är redan dyrt som det är och sedan blir det väl några hundra tusen till i kostnad om man ska göra om värmen så att månadskostnaderna dras ner lite.
Dessutom är det både bra och dåligt att det är tre boxar i stallet. Jag hade ju tänkt mig fem-sex boxar. Då tanken var att vi kanske ville ha tre hästar själv i framtiden (jag två och Johan en) och dessutom hyra ut någon box så att det kommer in lite pengar på den delen.

Men intresset på fastigheten var fruktansvärt högt. Säkert 15 bilar var där. Så det kanske till och med slutar med budgivning och då är ju vi verkligen ute ur leken om vi bestämmer oss för att vara intresserade.

Men det var trevligt ändå att kolla på ett hus som inte var helt käpprätt åt helvete för konstigt, dyrt eller fult... Men det visar sig.


Resten av dagen har bara spenderats hemma. Johan var ute och red på Rambo idag, eftersom han ändå skulle till pappa och hjälpa han med någon brännare som hade gått sönder.
Så då hade jag och Gandalf en mysig eftermiddag i sängen. Kollade på Pretty Little Liars, which by the way är en fruktansvärt bra serie.
Passade även på att tvätta några maskiner tvätt och tog några promenader. Gandalf lyckades komma över en spade i stadsparken som han lekte med.

Sedan bar det in till Valbo för att handla present till Pelle som fyller år imorgon.
Jag lyckades dessutom komma över ett par Reebook Easytone på InterSport för 600 kr. (ord. pris 1200) så det kändes bra. Så ett av presentkorten jag fick av mormor och Yvonne kom väl till pass.
Jag har ju gått och suktat efter dessa skor ändå sedan dom lanserades och nu tog jag äntligen tummen ur röven och köpte mig ett par. Så får väl se om man blir bootylicous nu då ;) haha





Kommentera

Publiceras ej