Agilityträning

0kommentarer

Var upp till Ockelbo igår för att prova på lite agility.
Det var kul, men det var inte riktigt som jag hade tänkt mig.
Det var enskild träning, alltså ingen instruktör, och det visste jag ju redan om, men jag trodde nog ändå att det skulle vara lite mer diskussion mellan deltagarna och visa hur man gör och att dom skulle träna på mer detaljer än vad dom gjorde. Så att man kunde se och lära liksom.
Men dom byggde upp en bana med 12 hinder eller nått sånt och sedan körde dom hela eller delar ur banan en och en någon gång och sedan byggde som om till en annan bana.

Jag och Anna fick ha ett eget litet hinder på sidan eftersom våra hundar aldrig hade gjort det förut.
Det ju bra, att få dom båda att hoppa ändå, men det hade varit mer pedagogiskt och roligt för min del om någon hade känt sig manad att visa med sin hund vad första steget är för att lära hunden att hoppa. Alltså detaljer.
Men jag får skylla mig själv för att jag inte vågar fråga efter en demonstration.

Sedan fick vi även prova på tunnel och en del av längdhopp. Tunneln gick bra för båda två. Vi blev otroligt glatt överraskade över att alfonz ens kom in tunneln.

Det tog väl gandalf ungefär en timme innan han börja förstå att vi var där för att jobba och inte leka, så började jag våga släppa efter på kopplet, och hade honom även lös.
Riktigt duktig var han. Struntade i alla andra hundarna som var där. I hand ögon var det bara alfonz som fanns. Så varje chans han fick rusade han på alfonz.

Men kul var det iaf, så jag åker nog upp på tisdag igen.

Tråkigt bara att det inte blev nå film på honom. Johan hade ju med filmkameran, men det blev bara någon filmsnutt på Anna och alfonz tror jag.

Det kanske kan bli en filmsnutt om två veckor, om Johan följer med då också!

Kommentera

Publiceras ej