Agilityträning. Nr 2

0kommentarer

Igår var jag och Anna i Ockelbo för att träna agility igen. Det gick mycket bättre denna gången än förra gången. Då han var lite mer fokuserad på vad han skulle göra denna gången. 

Det var ett riktigt pådrag i ridhuset då många förare och hundar dök upp. Dom andra är ju betydligt duktigare än vad jag och Anna är, så dom drar ju fram en massa hinder och bygger bana och tränar hela banor. 
Men dom var så snälla och tänkte på jag och Anna inte är så erfarna så vi fick en egen lite hörna med mer än ett hinder denna gång. Vi fick tre hinder och en tunnel. 

Gandalf gjorde stora framsteg denna gång gentemot förra gången. Förra gången yrade han ju mest som en höna och ville kolla på allt annat och nästan ignorerade mig helt (men man kan väl inte förvänta sig så mycket vid första gången heller kanske)

Men åter till denna gången - han lyckades ta sig över hindrerna. Men tunneln tyckte han inte var lika rolig. Det gick bättre åt ena hållet än åt det andra (med tanke på att det såg typ likadant ut på vardera sida om tunnlarnas utgång borde det ju inte ha varit skillnad.. men men) 

Men han lyckades iaf hoppa i en åtta över ett av hindren. Självklart så lyckades han med denna bragd när inte Anna var med och såg (så det finns inga bevis. hehe)

Men efter ett tag så tröttnade han och sprang bara till Alfonz eller Lakritz vid första bästa tillfälle. Så därefter fick vi inte ut så mycket mer av träningen.
Men det var även en snäll, mer erfaren själ som kom och frågade om vi ville ha hjälp. Jag tar gärna emot all den hjälp jag kan få, så vi försökte få Gandalf att hoppa över ett av hindrerna. Men då hade han tröttnat och han bara sprang ifrån oss och sprang till Anna. 
Men efter ett tag så insåg han att om han sprang till Anna så skulle han bli tagen av mig. Så då fick jag inte tag på honom. Och så höll han mer eller mindre på sista timmen. 

Han lyckades iaf hoppa en hel linje (rak) men hopp - tunnel - hopp. Super Duktig ju!
Så nu taggar jag inför morgondagens lydnadsträning. 

Vi fick faktiskt beröm av dom andra då dom sa att han var jätteduktig. Jag har svårt för mig att ta emot sådan beröm så jag vet inte om dom sa så bara för att vara snälla eller om dom faktiskt menade det. 

Anna hade flera lite fler filmer som hon ska maila till mig. Så dom kommer upp i ett annat inlägg när jag har fått dom. Tills dess så får ni kolla på detta miniklipp!

Hoppas att vi blir bäst! 


Kommentera

Publiceras ej