2012. Dag 1

0kommentarer

Första dagen på det nya året.

Vet inte varför man egentligen gör så stor grej av nyår. I slutet av varje år kommer ju ett nytt år liksom.
Många ser nog det nya året som ett år med nya möjligheter och att man ska lova sig själv att dricka mindre, äta nyttigare, träna mer, vara snällare, sluta vara beroende av nikotin osv. osv. osv.
Inte behöver man väl egentligen ett nytt år för att anstränga sig lite mer för att göra snälla saker både mot sig själv och mot andra.

Jag har inga som helst planer för detta år iaf. Jag hoppas att det omöjligen kan bli emotionellt värre än vad föregående år var.
Men det visar sig väl.

Nyår firades iaf med trerätters och mys i Ockelbo hos Anna och Pelle med hundarna och grabbarna.
Lite vin och skumpa blev det iaf. 
Gandalf verkade inte bry sig om smällarna iaf. Alfonz reagerade på dom ibland igenom med att skälla hysteriskt när det small och Gandalf stämde då in i Alfonz skönsång av ren reflex. Skönt att han inte blir rädd för dom iaf. 
Tur att jag inte la en massa onödiga pengar på fin klänning och dyra skor. Dom hade ju inte fått kommit till användning iaf.

Jag kanske inte har några planer egentligen för detta år. Men förväntningarna är iaf att hitta ett trevligt litet hus som vi kan flytta till.
Jag förväntar mig även att det kommer att bli en eller två placeringar på utställningarna med Gandalf och att vi börjar få igång agilityträningen. 

Jag förväntar mig även att vi tillsammans alla tre kan komma iväg och göra saker som vi verkligen vill göra. Resa lite, uppleva lite, eller bara njuta av stunden. Göra precis vad som helst som gör oss lyckliga tillsammans. 

Jag älskar mina två grabbar <3 

Kommentera

Publiceras ej