Söta drömmar!

0kommentarer

Det sista jag kommer ihåg att jag drömde innan jag vaknade i morse var att det kom en kille som var någon form av djurskötare som hade hittat en ny sorts pingvin. Den var bara fem cenitimeter hög.
Jag och några vänner var på nån åker någonstans och hade en utedag eller något sånt,  men jag hade gått bort lite längre bort och var tillbaka till dom när jag mötte killen med den lilla pingvinen. För att inte skrämma den lilla, som sprang som en hund efter fötterna på sin "husse", så ställde jag mig stilla. Då stannade även den och tittade på mig, så jag satte  mig ner på huk och sträckte fram handen så att den skulle få undersöka vad det var som satt där bredvid honom. 
Då hoppade den upp i handen på mig och stod där. Så fruktansvärt söt var han. Så jag sa till djurskötaren att jag måste bara få ta ett kort på den. Men då sa han att jag inte fick det. För den lilla excisterade inte (han var hemlig för allmänheten). Men sedan sa han att han inte behövde inte vara en hemlighet för mig. Så jag fick ta ett kort på den 5 centimeter långa pingvinen som stod i min hand! 

Så fruktansvärt söt var han. Synd bara att det var en dröm! Annars hade jag gärna vilja haft en pytteliten pingvin! 

Kommentera

Publiceras ej