Dagarna flyger!

0kommentarer

Nu har det varit tyst här allt för länge. Men tiden och orken har inte riktigt räckt till.

Imorgon är det dags för lydnadsträning igen, och hemma träningen har inte gått så bra som jag hade velat. Att dutta med nosen förstår han verkligen inte alls... Och läxan var att dom hellst ska kunna hålla nosen stilla i handflatan i 8-10 sekunder tills imorgon. Vilket vi inte ens är i närheten av. Så det är ju en liten besvikelse.
Jag skyller inte på Gandalf. Det är ju uppenbart att det är jag som inte gör det tillräckligt lätt/förståligt för honom för att han ska lyckas med uppgiften. Men enligt dom instruktioner som jag har fått av Anna, så händer det ingenting utifrån dom iaf. Så det är ju lite tråkigt..

I tisdags så hade jag ju lite bestlutsångest över om jag skulle hoppa över agilityn eller inte, vilket jag gjorde. Försökte träna på det som vi skulle träna på tills på torsdag, med blandade resultat.

Idag på jobbet iaf så gjorde jag SSG-utbildning och klarade den! Awesome. Så imorgon är man redo för jobb på sandvik. Ska in där och köra dumper torsdag och fredag, och sedan blir det semester en vecka i Messlingen. Skööönt!!

Nu ska vi ut och promenera lite för att sedan in och träna igen på allt som vi ska kunna tills på torsdag.
Ska även försöka lägga upp en uppdatering på förra veckans lydnadsträning också, eftersom jag inte gjort det än!

Kommentera

Publiceras ej