ÅRE 2012

0kommentarer

En liten uppdatering om hur det var i Åre kanske jag också ska slänga in.

Vi samlades vid 9 vid Statoil i Sandviken och försökte organisera resan lite. Det blev E4an hela vägen till Sundsvall och sedan vidare till Östersund och sedan till slutdestination Åre.
Käk i Sundsvall blev det och sedan blev det en rätt så pinsam inhandling av mat i Östersund på Coop. 15 personer med två kundvagnar som yrar runt och försöker disskutera vem som ska gå och hämta vad osv. Sedan fick hälften stå och packa upp varorna på bandet, medan den andra halvan försökte sig på att få ner alla varorna i 10 papperskassar.

Väl framme blev det bastu, käk och självklart korkades det upp till höger och vänster.
Eftersom jag och Johan hade fått lånat slalomskidor av Peter och Erja (farbror och faster) så skulle han självklart ut nästan mitt i natten och ställa sig på skidorna för första gången. Själv så hängde jag i soffan med alla andra.

På fredagen var det skidåkning som gällde. Iaf för Johan och alla andra medan jag och Micke Panth fick plågas på snowboardsen. Dock så var förbindelsen mellan Björnen och Åre mycket bättre än i t.ex. Sälen där jag annars har brukat varit på skidsemester. Det blev inte så mycket av och på med brädan så det var skönt.
Johan skötte sig också väldigt bra på skidorna. Men tyvärr blev det varken bilder eller filmer på när han vickade på stjärten ner för backarna eftersom det var så fruktansvärt kallt. En bild blev det. Sedan strök telefonen med i den fruktansvärda kylan. Det var ju typ bara -20...
Jag och Johan lyckades åka i 4 timmar iaf innan vi gav upp och lät kylan driva in oss inom stugans fyra väggar. Dom andra som var vårt resesällskap bangade efter 2 timmar. Så det måste ju bevisa att jag och Johan är riktiga vikingar ;)

På kvällen blev det lungt bara. Jocke lirade lite på guitarren och det blev såklart även lite bastu även denna dag.

På lördagen sov vi lite längre eftersom vi visste sedan dagen innan att vi inte skulle klara av att åka i backen hela dagen iaf, så då kunde vi passa på att sova lite.
I två timmar eller något sånt lyckades vi hålla ut iaf. Men denna dagen höll vi oss bara i Björnen och åkte. Och denna dagen var det min tur att stå på skidorna... och det gick ju som det gick...

Så länge det inte var allt för brant så gick det super bra. Men sedan gick det åt helvete. Tror jag aldrig har skrattat så mycket iaf. Och jag tror inte att Angelika har kännt så mycket skadeglädje någon gång heller... :)
Men kul hade vi iaf.

På kvällen så gjorde Jocke en liten anthem över våran resa, vi lyckades krascha soffan och under helgen skedde det även några andra incidenter som jag hoppas att det inte skickas en faktura på. Men det är sånt som händer när man är 15 pers i en stuga kanske.

Det var en fruktansvärt rolig helg iaf som jag hoppas att kommer att göras om framöver :)




Kommentera

Publiceras ej