Agilityträning nr. 3

0kommentarer

I tisdags var vi på Agilityträning igen och det gick så fruktansvärt bra.
Denna gången fick inte jag och Anna en egen liten handikappbana, så vi fick vara med dom duktiga hundarna på den riktiga banan.

Eftersom jag och gandalf ändå inte är så duktiga (vi har ju bara varit där två gånger tidigare) så körde inte vi hela banan som dom andra gjorde.
Jag tog några hinder lite som dom kom bara. Vi provade på några hopphinder (på small nivå eftersom jag inte ville att han ska hoppa för högt) och så tog vi lite slalom och provade även för första gången hoppade vi igenom ringen.

Han var så fruktansvärt duktig!
Första gången så var han lite dryg och sprang iväg till dom andra hundarna och det var lite svårt att få tag på honom. Men andra gången så brydde han sig inte alls om dom andra hundarna och följde med på alla hinder jag pekade på och fick även ett mycket bättre flyt i slalomen.
Så jävla nöjd matte!!!

Alfonz och lakritz var också riktigt duktiga! Alfonz fick upp ett väldigt bra flyt i tunnlarna och alfonz provade på säcktunneln vilket också gick väldigt bra.

Duktiga hundar!
Ser nu fram emot nästa gång! Tyvärr blev det ingen film från denna gången... Får försöka komma ihåg det till nästa gång!

Kommentera

Publiceras ej