Hästprylar Till Salu Del 1

4kommentarer

Mycket till salu nu. Tänkte göra mig av med alla Rambos saker förutom dom saker som har ett emotionellt värde.

Bilderna är ju inte jättebra, pga av ljuset.

Vid intresse vid någonting av grejjerna så kan PM skickas på facebook, mail till [email protected], eller ring eller smsa till 073-551 99 30

Allting finns i Sandviken att hämtas.

Mer saker såsom lindor, schabrak och flera täcken såsom vintertäcken, regntäcket och flygtäcke kommer även att komma upp senare.
Även träns, bett, tyglar, sporrar, förbygel och lite annat smått och gott.

Pris kan diskuteras vid köp av fler prylar.


Schabrak 1. Brunt allroundschabral storlek full. Köpt på Granngården tidigare. Nästan aldrig använt.
Pris 80 kronor. (inga stroppar)



Schabrak 2. Schabrak helt i fleece. Köpt på Hööks. Storlek ponny med ganska litet i storleken. Därför använt kanske 2 gånger. Passar kanske bäst till shettis eller liten ponny. (stroppar för sadelgjord bara)
Pris 50 kr.



Schabrak 3. Brunt allroundschabrak med matchande luva om man vill det. Köpt på Hööks.
Pris 100 kr för hela kittet.



Schabrak 4. Mintgrönt med mörkgrön kant. Väldigt bra passform. Storlek ponny. Skitigt under vulstret, men ingenting som syns med sadeln på. Köp på Öhmans ridsport (?) för väldigt många år sedan.
Pris 50 kr.



Schabrak 5. Mycket fint Pessoaschabrak, mörkgrönt. Nästan aldrig använt då det har varit för litet tycker jag. Storlek Ponny. Nypris ca 500.
Pris 250 kr.



Schabrak 6. Hoppschabrak, storlek ponny. Inte mycket använt
Pris 80 kr.



Säkerhetsväst. Från Horze. Väldigt bekväm att rida i. Bra passaform. Kan knytas i sidorna. Storlek S.
Jag är ca 160-165 cm lång och den passar på mig.
Vet dock inte om den är godkänd för tävling. Nypris ca 900 kr
Pris. 200 kr.




Bogskydd. Storklek Cob. Har passat både min D-ponny och mitt fullblod.
Nypris ca 250 kr
Pris 100 kr.



Rumpvärmare. Inte så smickrande färg, men väldigt skön. Har passat på min 17" sadel.
Pris 50 kr



Gramantyglar från Hööks. Inte mycket använda. Vävband. Ej snabbknäppe. Nypris 129 kr
Pris 50 kr




Sadelpadd. teddypadd från Horse Guard.
Pris 80 kr




Regntäcke för ridturen. Täcker hästen från hals till svans. "hål" för att stoppa ut stigbyglarna ur. Har aldrig använts, inte ens tagit ut förpackningen. Storlek 145 cm. Ingen aning om passform.
Nypris 249 kr
Pris 100 kr




Sadelgjord. 120 cm. Inte mycket använd. Resår på båda sidorna.
Pris 80 kr.



Transportskydd för svansen. Aldrig använt. Nypris 129 kr.
Pris 80 kr



Tolksele. Aldrig använd. (tror att jag har linor till också, men inte säker). allround storlek. Ställbar.
Pris 100 kr



Grimma. Inte mycket använd. Blå/brun randig
Pris 50 kr



Ridtäcke 1. Jacson, köpt på Ryttarstugan. Med reflexer. Fleecefodrat. Väldigt bra täcke.
Pris 150 kr.





Skrittäcke. I ull. Använt 1 gång. Storlek 145 cm, men är ganska stor i storleken. Kardborreknäppning framför sadeln.
Översta bilden väldigt dålig (dålig belysning). Täcket är mörkblått.
Pris 100 kr




Gelpad. Från Hööks. Nypris 349 kr. Nästan aldrig använt.
Pris 150 kr




Skrittäcke. Från Rhino. Köpt på Ryttarstugan tror jag. Reflex, tål viss väta. Kardborreknäppning i fram. Väldigt bra passform. Urskuret för skänkeln.
Pris 150 kr.

4 kommentarer

Micka

07 Apr 2012 19:51

Vad är det för storlek på Rhino täcket? :)

Elin

08 Apr 2012 10:49

vet inte exakt vad det är för storlek, men det är Full tror jag. Eller så är det 145 cm. Men det har passat på min häst som har 145 iaf! :)

jennie pm

16 Apr 2012 13:52

Ridtäcke 1. Jacson, köpt på Ryttarstugan. Med reflexer. Fleecefodrat. Väldigt bra täcke.

Pris 150 kr.



Finns det kvar? Storlek?



mvh Jennie

Elin

16 Apr 2012 21:41

Täcket finns kvar. Det är storlek Large på det. Så jag antar att det menas att det är Full.



Mvh Elin

Kommentera

Publiceras ej