Agility i Ockelbo

0kommentarer

Har varit på första agilityträningen idag. Det var väldigt basic. Men skönt att komma igång. Fick bra tips som jag får försöka fortsätta träna hemma på.
Måste införskaffa några fler hinder så att man kan träna lite mer. Men det blir nog bra :)

Igår var vi hemma hos pappa också och smidde planer inför framtiden. Så i natt kunde jag inte sova alls. Låg bara och tänkte på allt vi pratade om. Låg bara och vred och vände på mig tills klockan var iaf 4. Sedan kanske jag sov några minuter, men jag vet inte. Så nu börjar jag bli riktigt trött. Hoppas bara att jag kan sova ikväll. Annars blir det nog jobbigt.

Men iaf, åter till ämnet. Gandalf var duktig iaf. Vi provade bara på dom vanliga hindrerna, däck, tunnel och långhopp. Men Gandalf har ju en tendens till att bli lite ivrig. Så det är svårt att få honom att bli självständig. Men vi är ju även bara i början på träningen. Så det kommer nog att bli bra så småning om.
För att inte hålla på att nöta hindrerna så mycket så försökte jag även träna på vissa delar ifrån Annas träningar. Fritt följ, ögonkontakt, sitt och ligg med stadga. Men det var svårt. Men fritt följ gick bra iaf. Men inte sitt och ligg. Det var han alldelens för i gasen för.

Så nu ser jag fram emot vad som händer här näst :)

Kommentera

Publiceras ej