Vi avancerar! (äntligen)

1kommentarer

Det blir ett liten inlägg här ifrån mobilen. Först jobbar man framför datorn i 6-8 timmar varje dag, sedan sitter jag vid den och pluggar nu också i någon timme per dag och sedan vill man ju även hinna med att kolla Facebook, spela spel, titta på hundsakar till Gandalf och allt annat därikring som det slutar med att man gör på datorn... Så därför blir dett bloggande från mobilen, även om det är 10 gånger jobbigare än att skriva på datorns tangentbord, men som sagt, orkar inte sitta där längre. Jag har det mysigare här i soffan med lite tända ljus framför en film med gandalf inlindad i täcket hos mig :) vi har det bra vi två! Men jag är dock lite rädd för att han kommer att bli en riktig knähund.. Kanske skulle ha skaffat en Grand sa oks istället som varken går att lyfta upp eller som får plats i soffan.. Men det hade väl inte varit så mysigt? Idag var vi ute på lite speciell följsamhetsträning. Vi fick i uppgift från valpkursen att avancera träningen, så i stallet tidigare idag tyckte jag att han följde mig så pass bra att vi avancerade lite när vi kom hem. Istället för att bara ta en tur runt husen på promenaden flyttade jag oss till en av gatorna i barrsätra. Det gick super bra tyckte jag. Han ville gå in på gårdarna som vi gick förbi, men när jag ropade på honom så kom han och gick bredvid mig istället och när bilar åkte förbi (det var bara två som åkte förbi) så satt han snäll bredvid mig bara och väntade på att vi skulle gå igen! Jag är super nöjd i i alla fall. För vissa kanske det låter som en självklarhet men för oss var det ett otroligt stort framsteg. Så nu måste vi avancera lite till. Vi måste även utsätta honom för två nya miljöer. Har funderat på att i alla fall åka lite lastmaskin med honom, men får se om det blir av!

1 kommentarer

Anna, Båten och Alfonz

23 Sep 2011 08:20

Vad ni är duktiga!!

Ett ställe ni lär tya er är skateparken i S-viken.

Alfonz tycker att Huggan är så konstig när han åker skateboard :-D.

Kram

Kommentera

Publiceras ej