Ibland blir jag förvirrad och vet inte vilken dag det är...

0kommentarer

Visste inte vilken dag det var imorse.. Trodde att det var minst onsdag iaf så att jag kunde få jobba hemma resten av veckan iaf, men tydligen inte...

Gårdagen blev riktigt trevlig iaf, både för mig och Johan och för Gandalf. Snabbis till stallet innan Ockelbo och sedan blev det lek och bus i några timmar. Tyvärr så har ju Alfonz varit lite halt nyligen, så han ska helst inte röra sig så mycket just nu, så det blev hyffsad lugn lek inomhus. Men det räckte nog ändå, för han var bra trött när vi kom hem. Efter kalas hos Anna och Pelle åkte vi till Johans mamma för att sätta dit en ny toastol åt henne, och medan Johan arbetade och slet satt jag och läst Härliga Hunds Valptidning. Där i hittade jag ett pryltips, en hundbädd som jag tyckte var supercool. En 70-tals inspirerad rund, lila, lurvig, pluffsig säng som jag tyckte såg supermysig ut, som jag tänkte kanske kunde bli julklappen till Gandalf. Men jag skrev inte upp hemsidan, så får ta och kolla upp det nästa gång jag är där.

Men innan vi åkte hem stannde vi till hos Niklas och Susanne och fick kika på deras lilla Tudor. Han var supersöt och är väl typ 10(?) veckor eller något sånt snart. En liten papipoovalp, vilket är en blandning mellan pudel och papillion. Rasen är ännu inte godkänd som egen ras, men jag tror att det arbetas med att få den till det iaf. Mer info finns iaf på http://papipoo.se/ vilket är Susannes hemsida om rasen. Så hoppas att det snart kommer upp lite bilder där på lilla söta Tudor!

Jag vill även tillägga att Gandalf var inte ens i närhet av lika jobbig idag på firman. Idag skötte han sig riktigt bra. Han låg mest och sov eller lekte för sig själv.
Men jag tycker att det är lite tråkigt för honom att han får ligga där bara, för det blir ju inte så mycket aktiv tid, så därför tror jag att han blir slapp av att bara ligga där och sedan när man väl ska aktivera honom så är han ju så slapp så då vill han inte bli aktiverad. Lite som när man själv har en latis dag och bara ligger på soffan för att bara fortsätta ligga och ligga och sedan ligga en stund till. Istället för dom dagar när man först tar en ridtur sedan en tur med hundarna, cyklar ner på stan, cyklar hem, städar eller gör någonting så att man håller sig aktiverad hela dagen. Då blir man ju piggare för att man håller sig själv pigg. Så därför är jag rädd för att han ska liksom fastna i det här tillståndet där han mest bara ligger och sover hela dagarna.
Visst är det jätteskönt att han faktiskt är lugn, men jag blir ibland lite oroligt över att han är kanske lite för lugn? Men han växer ju nu också (fruktansvärt mycket och fort) så det kanske inte är så helt fel att han är lugn vid denna tidpunkt just nu heller. Så att hans kropp får koncentrera sig på att växa istället för dampa loss hela dagarna..



- Förstår inte varför han vill krypa ner dit så ofta?

Kommentera

Publiceras ej