Systeryster!

1kommentarer

Nyss hemkommen från stadspromenad med systern Gaya. Mycket trevligt var det och jag tror att Gandalf tyckte att det var jätteroligt. Han ville leka som tusan med Gaya, men hon ville inte riktigt leka med Gandalf, vilket jag har full förståelse för när han låter som han gör för att trigga igång sina vänner.

Men det var roligt att se skillnader och likheter mellan dom. Gaya var lite mindre än Gandalf, vilket hon ska vara eftersom tikarna är lite mindre. Hon hade inte blivit lika grå som Gandalf har hunnit blivit och Gandalf var aningen krulligare i pälsen än Gandalf. Men jag tyckte att hon var supersöt (nästan sötare än Gandalf), hon såg liksom lite ulligare ut typ. Jättesöt iaf.

Vi promenerade inte så länge så jag hann inte få någon större uppfattning och Gayas personlighet eller kvalitéer så det går inte rikigt att jämföra dom på det sättet, så jag la mer märke till utseendeskillnader.

Men jag tror att det var väldigt bra träning för Gandalf att bara gå på en promenad tillsammans med en annan hund. Så att det inte bara ska lekas varje gång man träffar en hund. För så har det ju varit mycket hittills. Det har väl bara varit på valpkursen som han har fått träffat andra hundar utan att leka med hundarna. För annars så träffar han ju andra hundar för att han ska leka av sig lite energi och för att träna på den sociala biten.
Så idag blev det lite annan träning och det var ganska skönt faktiskt, även om det blev en hel del skällande trots att det inte var så mycket lek inblandat. Men det får man väl räkna med?

1 kommentarer

Lena Ljungkvist

15 Sep 2011 19:59

Åh, vad mysigt det låter att syskonen fått umgås lite. Ginza vill också vara med... Verkar som tikarna inte börjat ljusna lika som hanarna än. Ginza är också rätt mörk fortfarande. Men hon är rätt stor... tror vi i alla fall... har ju ingen annan pumi-valp att jämföra med :-)

Kommentera

Publiceras ej