Hittills på veckan

0kommentarer

Det har inte funnits så mycket tid för att blogga på senaste tiden. Eller tid har det väl egentligen funnits. Men det har inte funnits ork då kanske. Men nu är jag tillbaka iaf.

Igår var jag först till arbetsförmedlingen på en informationsträff om att starta eget företag. Men jag tyckte inte att informationen var så bra. Insåg när jag var där att det kanske är mer driva företag som jag vill ha lite information om. Typ bokföring, skatter och sådana saker. Det är mest pengarna som jag är orolig över eftersom om jag startar egen firma så är det ju mina privta pengar som går in i företaget om en skuld skulle bildas, och då vill jag få information om hur man undviker det. Men jag vet inte om det blir något företag heller. Får se hur det blir.

Gandalf har fått lekt med Saga en hel del dom senaste dagarna. Det har känts som att han är så ledsen, så därför har jag försökt att muntra upp honom igenom med att få leka med Saga.
Men egentligen så kanske han bara är trött och så försöker jag att muntra upp honom med lek och spring och så blir han ännu tröttare?


Vi tog även en tur till Torsåker i Söndags och gick ut och gick i skogen där upp vid gruvan. Riktigt mysigt och Gandalf skötte sig riktigt fint. Så det var skönt att komma iväg någon annanstans och gå. Här hemma har han ju sett det mesta och blivit så bekväm i miljön så han lyssnar inte helt hundra hemma. Sköter sig bättre när man går någon annanstans.

Gandalf har även fått nosa på sitt första älgben i veckan. Men det var väl ingen riktig förtjusning i det tror jag. Lika bra det kanske, eftersom han ska ju inte bli någon jakthund :P

Kommentera

Publiceras ej