Wishing for the dreams to go away

0kommentarer

Alltså mina drömmar. Jag blir så less. Jag har jätte svårt att sova om nätterna. Jag ligger vaken och bara vrider och vänder på mig. När jag väl sover så drömmer jag så sjuka grejjer. Drömmarna är oftast så sjukt urspårade och Johan tycker också att jag är rätt konstig..
Det är ingen idé att försöka berätta dom där konstiga drömmarna här i bloggen eftersom det kanske inte skulle låta lika konstigt som det egentligen är. Ni skulle bra rycka på axlarna och tycka att mina drömmar inte är så konstiga.

Men en dröm vill jag berätta iaf. Den är mer sorglig än konstig. Men jag reagerade på att just mitt tankesätt och mina rörelser var annorlunda i denna dröm jämfört med andra.

Jag drömde om mig, Johan och Gandalf. Vi var ute och gick efter en väg där det inte fanns någon väggren, så Johan bar på Gandalf för att skydda honom från bilarna. Men Johan tappade Gandalf på något sätt och han kom lös. Dumpern körde då precis förbi och körde över Gandalf. Hela hans mage sprättades upp och blodet sprutade och hans inälvor typ ramlade ut.
Då i drömmen så blev jag helt rationell och tänkte att vill jag rädda Gandalf så måste vi handla fort.
Så istället för att bryta ihop och börja grina tog vi upp Gandalf och visste att blödningen måste stoppas fort och han måste till en veterinär. Eftersom jag inte hade nummret till någon veterinär var jag tvungen att ringa till 118118 för att be om telefonnummer till första bästa veterinär.
Vi fick tag på en kvinna i järderfors och åkte dit. Vi hade lyckats stoppa blödningen även om hans mage fortfarande var helt öppen. I järderfors hade kvinnan en operationssal i garagetet, så hon opererade ihop Gandalf och han överlevde.

Jag räddade Gandalf igenom med att jag lyckades tänka rationellt för en gångs skull och det var ett högt tempo i drömmen. Annars när jag har panik och allting måste gå fort i en av mina drömmer så blir det alltid att jag står och trampar i leran typ.

Jag vet inte det funkade så bra just i denna dröm. Hoppas bara att det inte ar någon framtida övning över hur jag ska reagera om det faktiskt skulle hända. Gud vad hemskt det skulle vara.

Kommentera

Publiceras ej