En liten uppdatering

0kommentarer

Usch vad länge sedan det var jag uppdaterade nu. Har inte haft så mycket tid till övers och har därför inte orkat lagt den lilla tiden jag har haft till övers på att sitta vid datorn. Och blogg.se appen på telefonen funkar skitdåligt. Den klarar nästan aldrig av att publicera inläggen. Kul det när man har suttit och ansträngt sig och skrivit på den lilla tangentbordet liksom... Men nåväl, nu sitter jag här iaf och ska försöka ta tag i detta lite mer, eftersom jag egentligen tycker att det är väldigt kul att blogga.

Tyvärr så har det faktiskt varit en väldigt tråkig vecka för Gandalf. Jag har börjat kört dumper i Hästhagen och eftersom Johan har så mycket annat han måste koncentrera sig på på jobbet så får Gandalf följa med mig till mitt jobb. Så innan och efter jobbet får han åka dumper eftersom vi fraktar dumpern imellan och på dagarna får han ligga i fikakojjan och roa sig själv medan jag jobbar. Så det blir ju inte så super spännande dagar direkt.
Han får komma ut och jaga lite pinar och hoppa i jordhögarna på rasterna. Men det blir ju lite lite för honom egentlingen. Men jag måste ju jobba också, så det får vara så nu under en period.

Han har börjat gått bananaz här hemma lite. På 3 ställen i sovrummet har han tuggat sönder tapeten och börjat på ett ställen utanför toaletten. Tänkte att det måste ju vara för att han har blivit så understimulerad denna vecka. Så imorse begav vi oss ut till stadsparken för att träna på lite grejjer från valpkursen. Det var ganska länge sedan vi tränade på följsamheten, så det tränade vi en del på idag. Och även grejjer såsom sitt, ligg, tassen och vänta.
Han har faktiskt blivit ganska duktig på sådana enkla saker, men sitt har han börjat lärt sig allt för bra. Han sätter sig mest hela tiden. Så därför försöker jag variera lite med kommando såsom stå och ligg också, så att det ska bli någonting annat än sitt ibland.

Kommentera

Publiceras ej