Framtidsångest

0kommentarer

Jag är så otroligt nervös. Hela tiden. Över Gandalf. Är jag inte nervös över att han äter för dåligt, är ledsen, kommer att göra illa sig när vi är ute och går, eller att någon ska glömma och stänga dörren till kojjan så att han springer bort så har jag nu börjat oroa mig och bli nervös över våran framtid.

Jag har börjat läst boken "med sikte på 10:an" av niina och Kenth svartberg och det gör mig så fruktansvärt nervös. Och även stressad.
Eftersom jag hade tänkt att tävla i agility och lydnad med Gandalf så har jag nu börjat läst ovanstående bok för att få ett djupare perspektiv i hur man lyckas på lydnadstävling. Men det känns som att allt jag gör med Gandalf är fel. Det känns så iaf. Och jag får ingen inspiration till att gå vidare i träningen heller så just nu står vi bara trampar på samma ställe.

Jag blir så kluven. Funderar på om jag kanske skulle ha bokat en timme med Anna för att få lite tips på hur vi kan träna på det enkla såsom sitt och ligg utan stora hjälper som han kan behöva idag. För att sedan gå vidare och träna på fjärrdirigering och kanske även introducera honom för apport. Just eftersom anna inte kommer dra igång kurser förrän jan-feb. Och jag behöver lite hjälp fram tills dess kan jag tycka. Men får se hur det blir med det. Hade ju varit kul iaf.

Kommentera

Publiceras ej