Finaste killen!

0kommentarer

3e utställningen igår. I Enköping. Det har kul. Men det blev en lång väntan. Vi är ju "vana" vid att starta först, så vi tänkte inte på att det skulle vara en massa andra hundar före oss. Så efter typ 2,5 timmars väntan blev det äntligen våran tur.

Gandalf var ensam i valpklass 1. Och det gick hyffsat bra tyckte jag med att gå med honom. Och han stod upp mycket bättre denna gång på bordet. Bara för att vi tränade hemma på det :)
Så vi fick HP och sedan var det en till hane i valpklass 2.
Gandalf blev då BIR valp och jag blev super glad. För jag tyckte att dom båda två hade kunnat vunnit, men andra hunden ville inte stå på bordet och hoppade ner, så jag vet inte om det var därför.

Vi gick då vidare till gruppfinal som skulle ske i den stora ringen som dom skulle skapa efter att alla ringar var klara. Så då blev det ytterligare någon timmes väntan. Men då fick gandalf äntligen varva ner lite och vila.

När klockan blev 14.30 var det dags att gå in i finalen. Jag var super nervös trots att jag visste att vi skulle åka ut på en gång.
Men satan vad fint gandalf gick där i ringen. Travade på hur fint som helst hoppade bara en gång under hela turen. Sedan fick vi ställa upp allihopa. (vi var väl ca 12-14 st i gruppfinalen) och jag fick bara stå och proppa i honom godis. Därmed tänkte jag att den lilla chansen vi hade att få en placering försvann eftersom han bara stod still om jag öste i honom godis. Men efter att ha stått still där hur länge som helst så sa dom mitt katalognummer. Blev så fruktansvärt förvånad.
Johan bara skrattade åt mig för att jag såg så chockad ut.
Men fan vad kul det var. Blev så fruktansvärt stolt över Lillgrabben, som ansträngde sig super mycket trots att han var jättetrött.

Puss på honom!!

Kommentera

Publiceras ej