oh glorious day!

0kommentarer

Måste ju säga att det har varit en riktigt bra dag.
Började dagen med att köra dumper i några timmar för att sedan åka hem för att gå på
hjullastarkurs. Alltså att jag ska få förarbevis på att jag får köra hjullastare. Måste ha den
behörigheten för att få röja snö i vinter, om det nu blir så att jag får göra det.
En del av mig vill det eftersom då kommer det att bli mer pengar eftersom då blir det jourpengar
men samtidigt kommer det ju att bli jobbigt, om det blir nattetid och så. Dessutom kommer det
ju att bli ganska dåligt med tid åt Gandalf. Men det visar sig om det ens blir så, och isf får
vi lösa det då.

Första dagen av kursen gick iaf bra. Hade bara teori idag och blev klar med den. Klarade teoriprovet.
Endast 2 fel av 60 frågor. Jävligt imponerad lär jag säga. Eftersom jag kan ju verkligen ingenting.
Men imorgon blir det spännande. Då blir det körning, så får se hur jag lyckas med det.

När kursen började fick Gandalf vara i hundgården med Saga. Men det gick inte så bra. Var
och tittade till dom efter typ en timme och Gandalf var helt dyngsur. Men inte Saga. Så jag
antar att pumisarna har en annorlunda päls (?)

Så då fick Saga och Gandalf gå in hemma hos pappa så att han fick torka. Men när jag tittade till
dom nästa gång satt han bara och skrek. Hade dessutom krypt under grinden till hundrummet.
Så då fick han gå in till farmor och göra henne sällskap ist.
Jag tror att hon tyckte att det var roligt eftersom hon erbjöd sig att även ta hand om honom
imorgon också. På ett villkor - att jag tog med ett ben åt honom så att han kunde tugga på det
istället för hennes skinntofflor...
Så får väl se hur det går. Men det ska nog gå bra!

Åkte sedan hem och kom på att Glee går på tv ikväll!
Dessutom ringde Johan och berättade att han kommer att åka hem ifrån Horn redan inatt
istället för imorgon kväll. Riktigt glad tjej är jag nu iaf! Roligt roligt.

Så nu blir det en dusch och Glee!

Kommentera

Publiceras ej