Musikhjälpen

0kommentarer

Nu har jag dragit mitt strå till stacken. Skänkte 100 kr till musikhjälpen genom med att önska en låt. Jag önskade Hey There Delilah - Plain With T's.
Motiveringen, världens vackraste låt till världens vackraste pojk!

Musikhjälpens insamlingar går i år till att hjälpa världens flickor att få gå i skolan.
Det känns fel att jag själv gnällde för att man hade prov eller inlämningsuppgifter och andra flickor inte ens kan gå till skolan för att det inte finns skolor eller för att dom blir våldtagna på vägen dit.
Just därför är jag med och bidrar. Vilken orsak har du till att inte bidra?

Skicka ett sms till 72 999.
I smset skriver man 50, 100 eller 200, beroende på hur mycket man vill skänka.
Sedan skriver man din låt som man önskar ska spelas i radion under veckan, och kanske även en liten motivering.

Vill man bidra på annat sätt så gå in på musikhjalpen.se. Där finns olika auktioner att bjuda på och inspiration till annat man kan göra för att bidra med pengar.

Kämpa du också för att alla flickor ska ha rätt att gå i skolan!

Kommentera

Publiceras ej