Morgonträning

0kommentarer

Det morgonmys ute i snön för min och Gandalfs del. Försökte träna på lite smågrejjer.
Bl.a. fritt följ, sitt, ligg, vacker tass och lite annat.

Men fritt följ går inge bra längre. Han vill inte komma intill mig och gå nära. Han springer och skuttar en halvmeter ifrån mig och har bara nosen riktad mot mig. Så han springer alltså mer eller mindre i sidled typ. Så det vet jag inte hur jag ska göra med...

Men han var mycket duktigare idag på sitt och ligg iaf. Han satte sig - la sig - satte sig - osv. Så idag gick det lite lättare för honom än vad det har gjort förut. Så det är ju bra iaf.

Men det är lite smått frustrerande att han har blivit så taggad på alla lukter som finns. Så fort man belönar honom med en godis så tror han att han har arbetat klart och springer och luktar i gamla spår (vilket faktiskt var hans egna spår under 9 av 10 gånger..). Så det är ju lite smått irriterande. Men det gick lite bättre efter lite tid iaf.
Så får väl se om det blir hund av honom också :)
Sötnosen!

5 veckor gammal pumivalp!!! <3

Kommentera

Publiceras ej