idag!

0kommentarer

Usch vad dålig jag är på att uppdatera här. Tänker på det varje dag, men tar mig inte tid till det. Oftast vet jag inte heller vad jag ska skriva heller. Men nu är det dags för en liten uppdatering iaf.

Var inne hos veterinären idag med Rambo. Han var bra i vänster ben och bättre i högerben. Så han fick en till omgång av kortison och tuppkam i höger fram. Inget återbesök bokades då veterinären endast tyckte att jag behövde komma in dit om jag tyckte att det kändes som om det var något fel.
Så jag har redan förberett mig för att det blir en till omgång med sprutor kring April. Det brukar ju kunna vara så med Rambo. Inte att han behöver behandlas varje halvår, men det brukar ju kunna bli hovböld, hälta, sår, sparkar eller något som helst annat som gör att det inte går att rida och att dyra veterinärkostnader rullar in. Börjar bli aningen less.
Ingenting är som jag trodde att det skulle bli detta år.
Menar inte egentligen att det har varit ett dåligt år, utan bara att vissa saker hade kanske kunnat varit lite mer graceful.

Dessutom med alla dessa veterinär räkningar som jag kommer få denna månad så kommer det att saknas ganska mycket pengar. Så får se om det slutar med att vi inte har råd med att följa med till Åre.
Hoppas inte det.


Gandalf fick jullov idag iaf ifrån dumpern och kojjan (inte jag dock.... (suck!!))
Så han fick vara hemma idag på fm medan vi var hos veterinären och sedan var Johan hemma och jobbade och lekte lite med honom.

Han har nu lärt sig att sätta vänster tass på höger hand och höger tass på vänster hand :)
även att "high-five a". Men det är ju inte finslipat, så han gör ju lite det som han tror är rätt. Men han har ju börjat fattat grejjen iaf.
Dessutom har han mer eller mindre slutat (peppar, peppar...) med att skälla på hundar som man möter när man är ute och går med honom.
OBS! Inte helt, bara mer eller mindre! Så det är ju ett steg mot rätt riktning iaf.
I veckan så hoppade han även in i bagageluckan helt själv, 2 ggr på en dag. Man blir ju stolt!

Ser så otroligt fram emot när träningen drar igång i jan/feb eller när det nu blir.

Är det någon annan som skulle kunna tänka sig med att kanske följa med ut i stadsparken eller liknande, med eller utan hund, för att hjälpa mig med lite träningstips så uppskattas det självklart. Hör av dig isf! :)

Kommentera

Publiceras ej