Improving...impressive!

0kommentarer

Idag har jag faktiskt blivit väldigt imponerad av Gandalf. Han fick följa med till jobbet i Järbo som vanligt och skrivbordsgrannen tog med sig sin hund till jobbet idag också och Gandalf ville självklart fram för att hälsa. Men Nala var inte lika pigg på det, så jag fick säga åt honom att sätta sig ner och då gjorde han det. Imponerad redan där. Sedan satt han bara och tittade på henne där hon låg under Peters skrivbord, tills han tröttnade och började tugga på sitt ben istället.

Sedan fick jag faktiskt gå fram och tillbaka till kopiatorn utan att han svansade efter eller var fastlåst i skrivbordsbenet. Han låg och sov eller lekte för sig själv utan koppel på och stannade där när jag gick därifrån. Men han stack gärna fram huvudet och följde mig med blicken men låg ändå kvar inom "skrivbordsområdet".

Sedan fick jag även gå till fikarummet utan honom. Han låg kvar och sov och märkte inte att jag gick, vilket han verkligen inte brukar göra. Han brukar alltid hoppa upp på alla fyra just den gången man reser sig upp för att gå och äta. Men inte idag, så idag är jag lite mallig över honom. Får se om han sköter sig lika bra i Ockelbo ikväll också.

Han har även förbättrat skillsen på att "Vänta". Han får först sätta sig, sedan tar jag en godis och försöker sakta att placera den på golvet och sedan vill jag att han ska vänta ända tills jag har släppt godisen helt och den ligger framför honom och fortfarande vänta tills jag säger varsegod.
Än så länge kan han vänta någon sekund iaf, men nu väntar han ju iaf efter att jag faktiskt har släppt godisen och jag tycker att det är så kul att se att han blir bättre och får mer tålamod för varje dag. Fantastiskt!

- Gandalf sitter fint och studerar Nala bara istället för att rusa fram! Duktig kille!!

Kommentera

Publiceras ej